Війна та податкова політика: збалансування фінансової стабільності України

Законодавці уважно підходять до питання підвищення податкового навантаження в Україні під час війни. Були розглянуті пропозиції щодо оподаткування предметів розкоші, проте вони були відкинуті через складність їх визначення та незначний фіскальний ефект. Натомість, були ухвалені зміни, які передбачають підвищення військового збору та податку на додану вартість для максимізації фінансових ресурсів держави для потреб оборони.

Податкові зміни у часи воєнного стану

Законодавці уважно підходять до питання підвищення податкового навантаження в Україні під час війни, про що заявив Данило Гетманцев, голова податкового комітету Верховної Ради.

За його словами, пропозиція оподаткувати операції з предметами розкоші була виключена з відповідного законопроєкту через ряд вагомих причин:

  1. Складність визначення переліку “предметів розкоші”. Що вважати розкішшю – автомобілі чи шуби? Мобільний зв’язок, який уже давно не є предметом розкоші? Ці питання спричинили б тривалі та суперечливі дискусії.

  2. Непрозорість запропонованих ставок оподаткування. Чому, наприклад, ювелірні вироби мали б оподатковуватись за 30%, а нерухомість – лише 5%? Експерти визнали, що тут не було чіткої аргументації.

  3. Незначний фіскальний ефект. Очікувані 3-4 млрд грн додаткових надходжень до бюджету на фоні великої групи невдоволених платників податків виглядали недостатніми.

Натомість, на думку Гетманцева, більш ефективними інструментами для швидкого збору коштів під час війни є підвищення військового збору (з 1,5% до 5%) та податку на додану вартість. Саме ці зміни і були запроваджені в ухваленому законопроєкті №11416-д.

Ухвалені податкові новації спрямовані на максимізацію фінансових ресурсів держави для потреб оборони, при цьому законодавці намагаються уникнути надмірного навантаження на платників податків та зберегти фінансову стабільність в умовах війни.

Публікація: 21 вересня 2022 року
Джерело: NV

🔗 Source