Очікувані зміни акцизів на автогаз в Україні: аналіз потенційного впливу на ринок

Верховна Рада України готується підвищити акцизи на моторне паливо, зокрема на скраплений вуглеводневий газ (СВГ). Хоча питання щодо бензину та дизелю вже вирішено, навколо автогазу тривають суперечки. Розглядаємо можливі наслідки зміни податкового навантаження на ринок СВГ.

Очікувана зміна акцизів на пальне: головна інтрига навколо автогазу

Верховна Рада України готується з 1 липня підвищити акцизи на моторне пальне. Хоча питання щодо зростання ставок на бензин і дизель уже практично вирішено, навколо скрапленого вуглеводневого газу (СВГ) тривають суперечки.

Відповідно до урядової пропозиції, податкова складова у собівартості автогазу мала зрости більш ніж утричі – з 2,73 до 8,69 грн/л, наблизившись до аналогічного показника для бензину і дизпального. Однак народні депутати відхилили цей варіант, проголосувавши за основу альтернативний законопроєкт зі значно меншим зростанням акцизної ставки на СВГ.

“Спроби наблизити ставку акцизу на СВГ до рівня бензинів тривають уже не перший рік. З одного боку, більший розмір податку міг би принести держбюджету близько 6 млрд грн додаткових надходжень у другій половині 2024 року. З іншого, СВГ має потенціал як енергоносій для побутових потреб та малої електрогенерації, тож у періоди дефіциту електроенергії збільшувати податкове навантаження на нього вважається недоречним.”

Попри багаторічну боротьбу за вирівнювання акцизних ставок, сьогодні автогаз залишається найбільш податково привабливим видом палива в Україні – 52 євро за 1000 л проти 139,5 євро у дизельного пального і 213,5 євро у бензинів. Це стало одним з ключових чинників зростання ринку СВГ у 2015-2019 роках, коли його обсяги подвоїлись до 2 млн тонн на рік, перевершивши ринок бензинів.

🔗 Source